In my work – to realize my image idea, I use photography artistically-researching and experiment with their manifestations. The specific phenomenologies of the respective investigations, with the most varied recording systems, techniques and genres form the integral component to record with light, shape the ephemeral. In a wide range of work I incorporate a variety of disciplines like performative, sculptural, pictorial or conceptual procedures in the photographic-creative process. In addition, I just put a focus on that working on the interface from the static to the moving image and explore “the photographic” in the medium of video. The photography as research area for the film, and the film as a promoter and inspirer of photography. That means “photo-filmic and film-photographic” to let phenomena enter into dialogue – to merge. Another current research focus is the exploration of the materiality of light in its materialized trace. Here I pursue the photographic materiality, the effect of the creation through the transformation with and as light, on the border of the human sensation…
In meiner Arbeit – zur Umsetzung meiner Bildidee, nutze ich die Fotografie künstlerisch-forschend und experimentiere mit deren Erscheinungsformen. Die spezifischen Phänomenologien der jeweiligen Untersuchungen, mit unterschiedlichsten Aufnahmesystemen, Techniken und Genres, bilden dabei den integralen Bestandteil mit Licht aufzuzeichnen, Ephemeres zu gestalten. In einem breiten Spektrum an Arbeiten lasse ich verschiedenste Disziplinen wie performative, bildhauerische, malerische oder konzeptuelle Vorgehensweisen in den fotografisch-gestalterischen Prozess einfließen. Darüberhinaus lege ich gerade einen Fokus auf das Arbeiten an der Schnittstelle vom Statischen zum Bewegt Bild und erkunde „das Fotografische“ im Medium Video. Die Fotografie als Untersuchungsgebiet für den Film, und der Film als Förderer und Anreger der Fotografie. Das heißt „foto-filmische und film-fotografische“ Erscheinungen in Dialog treten zu lassen – zu verschmelzen. Einen weiteren aktuellen Forschungsschwerpunkt bildet dabei die Erkundung der Stofflichkeit des Lichtes in seiner materialisierten Spur. Hier gehe ich der fotografischen Materialität, der Wirkung der Gestaltung durch die Transformation mit und als Licht, an der Grenze zur menschlichen Empfindung nach…